Sosiaalinen media matkailupalveluiden markkinoinnissa

Sosiaalisen median roolista markkinoinnissa on hyvin erilaisia mielipiteitä. Yritysmaailman markkinointijohtajista noin puolet eivät kykene mittaamaan rahassa sosiaalisen median tuomaa hyötyä. Runsaalla kolmanneksella on hyvä tuntuma laadullisista tuloksista. Suurin haaste vaikuttaa kuitenkin olevan se, ettei sosiaalisen median hyötyjä osata mitata.

Päivittäistavaramarkkinoinnissa, jossa brändillä on suuri merkitys, on selkeämpiä näyttöjä sosiaalisen median hyödyistä. Erään tutkimuksen perusteella jokainen sijoitettu euro saadaan kolminkertaisena takaisin. Suurimmat hyödyt sosiaalinen media tarjoaa tuotteiden helpossa suosittelussa ystäville ja kavereilla.

Kainuun matkailun sähköisen markkinoinnin kehittämishankkeessa sosiaaliseen mediaan tutustuttiin päivän koulutuksessa Vuokatissa. Oheisena Koivu interactiven Mikko Mannisen Sosiaalisen Median Koulutusmateriaali

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s