Blogit matkailualueen markkinoinnissa

Blogien käyttö matkailun markkinoinnissa tuntuisi hyvinkin sopivalta: blogeissa voi tuoda esiin tarinoita, kokemuksia, mielikuvia ja ikäänkuin virallista markkinointiviestintää ”autenttisempaa” sisältöä. Sisältöideoita uskoisi olevan runsaammin kuin ehkä monella toisella toimialalla.

Blogin avulla voi puhutella paitsi matkailijaa, myös optimoida hakukonenäkyvyyttä. Käyttökelpoisuus matkailumarkkinoinnissa on ilmeinen, mutta resursoinnin ja osaamisen kannalta blogit ovat myös haastavimmasta päästä. Hyvän kirjoitustaidon lisäksi tulee ymmärtää hakukoneoptimointia ja blogin sisällön jakelua muissa sosiaalisissa medioissa.

Projektin yhteydessä on tuotettu pienimuotoinen opas blogeista markkinointivälineenä ja ehdotuksia sen käytöstä matkakohdetason markkinoinnissa. Myös yksittäinen yritys voi käyttää blogia markkinoinnissaan, mutta kohdetasolla on mahdollista tuottaa laajemmin sisältöä.

Esimerkkejä kummastakin löytyy siis tuotetusta oppaasta. Katso, miten matkakohteet ovat blogeja omassa markkinoinnissaan käyttäneet:

Linkkejä matkailuyritysten blogeihin löydät myös Matkailun sähköinen liiketoiminta -opintojakson sivuilta.

Projekti julkaisee artikkeleita ja uutisia matkailun Internet-markkinointiin liittyen säännöllisesti. Seuraa meitä Facebookissa:

Facebook.com/KainuunMatkailunSahkoinenMarkkinointi

Advertisements

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s