Verkkokauppaseminaari Kuhmossa 1.12.2009

Kuhmon kaupunki, IntoStation-hanke ja Kuhmon yrittäjät ry järjestivät sähköisen liiketoiminnan aktivointiseminaarin eilen Kuhmo-talolla. Kouluttajina olivat Kirsi Mikkola ja Ilkka Kauppinen. Seminaari antoi kokonaiskuvaa markkinoinnista internetissä sekä verkkokaupasta, paljon käytettiin esimerkkejä elävästä elämästä.

Muutama viesti, jotka erityisesti jäivät mieleen:

  • Internet on vain markkinoinnin väline
  • Etene pienin askelin
  • Ole mukana ja ymmärrä Internetin yhteisöjen ja palvelujen toimintaa
  • Kaikkea ei ole pakko osata itse, mutta ymmärrä mitä olet ostamassa
  • Suunnittele ja arvioi liiketoiminnallista vaikutusta etukäteen
  • Seuraa ja mittaa tuloksia

Yleisöä puhutti ja askarrutti:

  • RSS-syötteet
  • Kuvamateriaalin tuottaminen ja käyttäminen
  • Syrjäisten seutujen tietoliikenneinfrastruktuurin huono taso
  • Verkkomaksamisen turvallisuus
  • Hakukoneoptimointi monikielisillä web-sivuilla
  • Miten pienen yrityksen resurssit riittävät sisällöntuotantoon?

Sähköisen liiketoiminnan osaamisen kannalta nousevat esille suunnittelu- ja hankintaosaaminen, työvälineosaaminen ja sisällöntuotannon osaaminen. Näihin täytyy olla perehtynyt riittävällä tasolla, mutta jokaisen yrittäjän/työntekijän ei tarvitse olla sähköisen liiketoiminnan ammattilainen – vaativat hommat voi ulkoistaa!

Mainokset

One thought on “Verkkokauppaseminaari Kuhmossa 1.12.2009

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s