EuroCHRIE 2009, Haaga-Helia 22.-24.10.2009

Tämän vuoden EuroCHRIE-konferenssin teemana oli “from services to experiences”, mukana oli hyvin laaja valikoima erilaisia akateemisia presentaatioita ja keynote-esityksiä. Itse valikoin joukosta sellaisia esityksiä, joissa oli jonkinlainen “sähköinen ulottuvuus” mukana. Tämä kirjoitus toimii ikäänkuin muistiinpanona konferenssissa esille tulleista asioista. Tarkempi tutustuminen artikkeleihin suositeltavaa niiden ilmestyttyä.

Kokaz K & Murphy HC: Service operations management tools and technology in hotels – developing a benchmarking tool

  • Prosessien optimointi hotelliympäristössä: prosessit yleensä heikosti dokumentoituja
  • Käytössä oleva teknologia: varausjärjestelmät ja PMS, näitäkin käytetään aliteholla
  • Webtyökalu, jolla voidaan benchmarkata (sis. opetusmateriaalia optimointitekniikoista)

Murphy HC & Cho CC: The impact of front desk IT system on the quality of the guest experience in the context of Korean luxury business hotels

  • Henkilöstön IT-osaaminen
  • Tiedonsiirto eri järjestelmien välillä – asiakkaan tunnistettavuus
  • Yksityisyyskysymykset

Vrana VG & Zafiropoulus KV: Hyperlink analysis of travel blogs: the case of Travelpod.com

  • Matkailublogi-palvelun blogien analysointi sosiaalisena verkostona (Social Network Analysis)
  • Tässä tapauksessa oli hyvin “löyhä” verkosto
  • Mikä on blogien asema erilaisiin suosittelupalveluihin verrattuna?

Zopiatis: The Scarabeo Experiment: incorporating web 2.0 technologies in a hospitality establishment

  • Asiakkaat mukaan ravintolan ja sen tapahtumien määrittelyyn
  • Varaukset, liput, musiikkitoiveet, tunnelmat, jne.
  • Ensin Facebookissa, nyt viety pidemmälle
  • Miten toimisi hotelliympäristössä?

Jensen JF: Communicating cultural heritages through games and experience-based products

  • ARG, augmented/alternate reality games
  • Peliympäristönä todellisuus – esim. vanha teollisuusrakennus
  • Viihde, markkinointi, oppiminen
  • DACMAN ja DACMAN2
  • Vuorovaikutteinen aarteenetsintä

Lim WM: Competitive pressures influencing independent hoteliers adoption of internet technology

  • Informational, transactional, promotional
  • Paineet asiakkaiden ja kilpailijoiden suunnasta
  • Kustannukset
  • Implikaatiot järjestelmätoimittajille
  • Sisällöntuotanto?
  • Maaportaalien asema, esim. Suomi ja Britannia
Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s